کد مطلب:276994 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:119

مشخصات رهبر نهضت
در مورد اینكه رهبر این نهضت كیست؟ و هدفش از انقلاب چیست؟ و در زمان نهضت او چه تحولات و دگرگونیهایی در عالم بوجود خواهد آمد؟ آنچه در اینجا بطور خلاصه و سربسته می توان گفت این است كه:

مطابق اخبار و روایاتی كه از منابع اصیل اسلامی درباره ی او و قیام بی سابقه اش در كتب حدیث آمده است، چنین فهمیده می شود كه او «سیدی» هاشمی، حسینی و «موسوی» (و از نسل سرور آزادگان و سالار شهیدان حضرت حسین بن علی علیهماالسلام و همنان با یكی از پیغمبران بزرگ الهی)، و حدود جغرافیایی منطقه ی قیام شورانگیز وی (سرزمین جبل) و منطقه ی وسیع خراسان و در نهایت كشور اسلامی ایران است.

اما اینكه هدف این شخصیت بزرگوار از انقلاب چیست؟ و چه مقصدی دارد، از مجموع روایاتی كه در بخشهای پیشین متذكر شدیم (و همچنین كه در آینده ی نزدیك، در همین بخش مورد بحث خواهیم آورد) بخوبی معلوم می شود كه هدف اصلی و انگیزه ی اساسی قیام این دلیرمرد آزاده كه از نسل امامان معصوم علیهم السلام است، بخاطر حفظ دین، و كیان و شرف مسلمین، و اعتلاء كلمه ی حق، و ترویج اسلام، و از بین بردن برنامه های طاغوتی، و خشكانیدن ریشه ی ظلم و ستم، و استقرار حكومت اسلامی، و حاكمیت «الله» و زمینه سازی برای ظهور و برپائی حكومت جهانی مهدی علیه السلام است. این چیزی است كه تمام روایات وارده ی معصومین علیهم السلام بدان گواهی می دهند.

و اما این كه، آیا نام و نشان وی در أخبار و أحادیث اهل بیت علیهم السلام آمده است یا خیر؟ حقیقت مطلب آن است كه:



[ صفحه 393]



همانگونه كه در موارد مختلف و بخصوص در بخش سوم كتاب ملاحظه گردید، در كلیه منابع اصیل اسلامی و تمام اخباری كه درباره ی «زمینه سازان انقلاب جهانی مهدی علیه السلام» آمده است، علی رغم كتمان حقایق و تحریف برخی از روایات، بوسیله ی مزدوران درباری بنی امیه و بنی العباس، خواه ناخواه بطور رمز و كنایه و ایماء و اشاره یا شهرت و لقب، به عظمت چشمگیر قیام انسان جوانمرد و آزاده ای كه قبل از ظهور مسرت انگیز حضرت «بقیة الله الاعظم» ارواحنا لتراب مقدمه الفداء در مشرق زمین انجام خواهد گرفت و آوازه ی قیام بی نظیرش در سرتاسر جهان طنین افكن خواهد شد، و چهره ی جذاب و ملكوتیش همچون ستاره ی درخشانی بر تارك تاریخ بشریت و جهان انسانیت در آسمان ایران زمین خواهد درخشید، و وجود ذیجود و پربركتش باعث تغییر و تحولی عظیم، در این قسمت از مهمترین نقطه ی حساس خاورمیانه (یعنی: ایران اسلامی) خواهد گردید، و با فریادهای وااسلامایش جهانی را متزلزل خواهد ساخت، و تاج و تخت شهنشاهان جمجاه و طاغوتیان ستم پیشه را بباد فنا خواهد داد، با تعبیرات مختلف و گوناگونی مانند: «خروج مردی از فرزندان امام حسین علیه السلام» یا «مردی از اهل بیت حضرت مهدی علیه السلام» یا «مردی از اهل بیت علیهم السلام» و یا «قیام كننده ی از سرزمین خراسان» و امثال اینها اشاره شده است.